Toksyna botulinowa

Silna, naturalna toksyna, o wielu zastosowaniach. Jeśli chcesz zniwelować zmarszczki i liczysz na natychmiastowy efekt, skorzystaj z jednego z najczęściej wykonywanych zabiegów medycyny estetycznej. Toksyna botulinowa pomoże ci także zwalczyć migrenowe bóle głowy, bruksizm i nadpotliwość.
CZAS TRWANIA
20-30 minut
NAJLEPSZY EFEKT
1 zabieg
CZĘSTOTLIWOŚĆ
co 3–6 miesięcy
KTO WYKONUJE?
lekarz
ZNIECZULENIE
brak
REKONWALESCENCJA
brak

Usuwanie zmarszczek mimicznych za pomocą toksyny botulinowej to jeden z najbardziej popularnych zabiegów medycyny estetycznej. Doskonale sprawdza się przy usuwaniu: lwich zmarszczek (pionowe zmarszczki pomiędzy brwiami), zmarszczek poziomych czoła, kurzych łapek wokół oczu. Zabieg wykonywany jest przy użyciu odpowiednio dobranego preparatu, który hamuje skurcz mięśni mimicznych. Dzięki temu skóra wygląda zdecydowanie młodziej, a twarz wygładza się i staje się zrelaksowana.

Popularność tej metody usuwania zmarszczek nie maleje – wręcz przeciwnie. Biorąc pod uwagę doskonałe rezultaty i szybko widoczne efekty, zainteresowanie tą formą redukcji zmarszczek stale utrzymuje się na wysokim poziomie.

Zabieg ten, wykonywany przy użyciu odpowiednio dobranego preparatu, hamuje skurcz mięśni mimicznych, dzięki temu twarz wygładza się, staje się zrelaksowana, a skóra wygląda zdecydowanie młodziej. Mimo że popularny botoks kojarzy się przede wszystkim z zabiegami upiększającymi, nie należy zapominać o jego roli w leczeniu takich schorzeń jak migrena, bruksizm czy nadpotliwość.

Działanie toksyny botulinowej, silnie działającej substancji produkowanej w warunkach beztlenowych przez bakterie Clostridium botulinum, oparte jest na osłabieniu siły mięśni, co w sposób w pełni kontrolowany wykorzystujemy w medycynie estetycznej w zwalczaniu efektów widocznego starzenia się skóry. Stosowanie toksyny botulinowej jest w pełni bezpieczne – międzynarodowe badania i lata doświadczeń medyków na całym świecie dają nam pewność, że zastosowane przez nas technologie i preparaty są nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim godne zaufania.

Etapy zabiegu

KONSULTACJA
    Omówienie oczekiwań Pacjenta, przedstawienie szczegółów procedury zabiegowej, uzupełnienie dokumentacji medycznej.
    PRZYGOTOWANIE
    Demakijaż, oczyszczanie skóry i zaznaczenie punktów iniekcyjnych.
    INIEKCJA
    Podanie toksyny botulinowej w wyznaczone punkty obszaru zabiegowego.
    ZAKOŃCZENIE
    Nałożenie nałożenie kremu ochronnego SPF 50. Omówienie zaleceń pozabiegowych.

FAQ - Toksyna botulinowa

Dla kogo?

Zabiegi toksyną botulinową przeznaczone są dla dorosłych pacjentów, kobiet i mężczyzn, którzy chcą zlikwidować pojawiające się lub utrwalające się zmarszczki na twarzy, szyi i dekolcie. Specjalistyczne zabiegi z użyciem botoksu przeznaczone są także dla pacjentów cierpiących na bruksizm, nadpotliwość i uporczywe migrenowe bóle głowy.

Jak się przygotować?

Zabieg z użyciem toksyny botulinowej nie wymaga szczególnego przygotowania – wystarczy wywiad z lekarzem, który będzie przeprowadzał zabieg. Na 2–3 dni przed zabiegiem nie zaleca się przyjmowania leków rozrzedzających krew.

Jak wygląda zabieg?

Aplikowanie toksyny botulinowej poprzedzone jest dokładną analizą mimiki danego pacjenta. Sam zabieg trwa ok. 30 minut i przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym.

Kiedy pojawią się efekty?

Pierwsze efekty są widoczne zaraz po zabiegu, jednak ostateczne rezultaty pojawiają się po ok. dwóch tygodniach.

Jakie są zalecenia pozabiegowe?

Przez kilka godzin po zabiegu nie należy się schylać i przyjmować pozycji leżącej, nie zaleca się też dotykania ostrzykniętego obszaru skóry. Przez 24 godziny po zabiegu nie powinno się podejmować intensywnej aktywności fizycznej, należy także zrezygnować ze spożywania alkoholu. Przez dwa tygodnie po zabiegu nie należy nagle ogrzewać lub schładzać miejsca wstrzyknięcia botoksu, więc należy zrezygnować z solarium, sauny czy kriokomory.

Jak długo trwa rekonwalescencja?

Zabieg jest małoinwazyjny, szybki i bezpieczny, więc nie wymaga rekonwalescencji.

Jakie są przeciwwskazania do zabiegu?
    • alergia na toksynę botulinową lub którykolwiek ze składników preparatu
    • terapia antybiotykami aminoglikozydowymi
    • rozpoznane zaburzenia krzepnięcia krwi
    • przyjmowanie leków rozrzedzających krew lub leków na spastyczność
    • nowotwory skóry
    • choroby układu sercowo-naczyniowego, przewlekłe choroby autoimmunologiczne, choroba Alzheimera, choroby ALS
    • zespół Lamberta-Eatona
    • aktywna opryszczka, aktywna infekcja skóry w miejscu podania preparatu
    • infekcja bakteryjna lub wirusowa, ogólne osłabienie organizmu
    Jakie są wskazania do zabiegu?
    Jakie są efekty zabiegu?

Efektem stosowania toksyny botulinowej jest zmniejszenie widoczności zmarszczek twarzy, szyi i dekoltu, które utrzymuje się 3–6 miesięcy. Dzięki zabiegowi twarz wygładza się, staje się zrelaksowana, a skóra wygląda zdecydowanie młodziej. Wstrzykiwanie botoksu jest także skutecznym sposobem walki z bruksizmem, migreną i nadpotliwością.