Problemy ze skórą głowy

Problemy ze skórą głowy mogą przyjmować różnorodne formy i być manifestacją wielu chorób. Stanowią poważne obciążenie zdrowotne i psychiczne kobiet i mężczyzn w każdym wieku.
Na kondycję skóry głowy wpływ mają zarówno czynniki genetyczne, jak i zewnętrzne, takie jak niedostateczna lub zbyt intensywna higiena, niewystarczająca pielęgnacja, źle dobrane kosmetyki, stres czy niezbilansowana dieta i niedobory witamin.

Jakie czynniki wpływają na kondycję skóry głowy?

Niezależnie od płci skórę głowy oraz włosy i ich kondycję często wiążemy ze zdrowiem, dbaniem o siebie i atrakcyjnym wyglądem – stąd wszelkie odstępstwa od normy i objawy chorobowe powodują znaczny spadek samooceny, wpływają na nasze samopoczucie, mogą nawet przyczyniać się do izolacji i ograniczania kontaktów zawodowych i osobistych.

Rozpoznajemy wiele chorób, które są bezpośrednio związane ze skórą głowy. Wśród nich najczęstsze to świąd, przetłuszczająca się skóra, atopowe zapalenie skóry, zaburzenia hormonalne, grzybica, łuszczyca, łojotokowe zapalenie skóry, łupież (pstry, różowy, biały), nadmierna utrata włosów i łysienie. Ich zróżnicowanie pod kątem etiologii i widocznych manifestacji jest bardzo szerokie, stąd różnorodne są także możliwości terapeutyczne. Domowe sposoby na problemy ze skórą głowy są niemal zawsze niewystarczające.

Współczesna medycyna estetyczna oferuje zabiegi, które pomagają skórze głowy odzyskać równowagę, pomagają jej utrzymać dobrą kondycję i hamują procesy chorobowe. W pełni bezpieczne, innowacyjne procedury i sprawdzone preparaty to skuteczny sposób walki z uciążliwymi, często wstydliwymi problemami skóry głowy.